Aanmelden

Veelgestelde vragen

Hier vindt u alle vragen over HorecaComeback. Zit u toch nog met een vraag? 
Aarzel dan niet om ons te contacteren via mail@horecacomeback.be.

Algemeen

Wat is HorecaComeback?
HorecaComeback is een initiatief van heel wat horecapartners om samen ondernemingen in de horecasector te ondersteunen tijdens de coronacrisis én om consumenten binnenkort weer te laten genieten in hun favoriete restaurants, snackbars en cafés. 

Op de website van HorecaComeback kunnen waardebonnen aangeschaft worden door horecaliefhebbers. Deze bonnen helpen horecazaken aan extra inkomsten nu ze gesloten zijn maar hun vaste kosten wel blijven doorlopen. Consumenten kunnen de bonnen inwisselen in de zaak van hun keuze van zodra deze terug geopend is.
Voor wie is HorecaComeback?

HorecaComeback is er voor iedereen die de Belgische horeca wil steunen of wiens horecazaak moest gesloten worden door de maatregelen getroffen door de overheid omwille van COVID-19.

Hoe werkt HorecaComeback?

Consumenten kunnen een waardebon kopen voor hun favoriete zaak en deze gebruiken zodra deze terug opent. Horecazaken ontvangen de inkomsten van deze bonnen per direct. Met die extra cashflow kunnen ze hun vaste kosten (die doorlopen) deels betalen. Alle horecazaken in België kunnen zich gratis aanmelden en na goedkeuring opgenomen worden op het platform.

Consumenten

Vanaf wanneer kan ik als consument waardebonnen aanschaffen via HorecaComeback?

Vanaf vrijdag 3 april 2020 is het mogelijk om waardebonnen via HorecaComeback aan te kopen. Horecaondernemers kunnen zich op dit platform registreren vanaf donderdag 2 april 2020.

Tot wanneer kan ik mijn waardebon verzilveren?
Een waardebon aangekocht via HorecaComeback is geldig tot en met 31 oktober 2020. Dit geeft jou voldoende tijd om een bezoek te brengen aan je favoriete horecazaak en hen nu al te steunen met jouw aankoop. Als de waardebonnen niet binnen de geldigheidsperiode ingewisseld worden, dan wordt de waarde van de bon beschouwd als een donatie aan de horecazaak.
Hoe ontvang ik een waardebon na mijn online aankoop?

Je ontvangt je gekochte waardebon per mail. Deze zal o.a. een unieke code en een QR code bevatten. Wanneer je de bon achteraf bij een zaak afgeeft, laat je de waardebon zien en inscannen.

Ik heb een waardebon gekocht, maar deze nog niet ontvangen, wat moet ik doen?

Wat vervelend! Gelieve contact op te nemen met ons via mail@horecacomeback.be

Kan ik als consument zelf beslissen voor welk bedrag ik een waardebon aankoop?
Van zodra je een zaak hebt geselecteerd via de zoekfunctie, kan je zien voor welke bedragen je een waardebon kan aankopen.
Kan ik de waardebon ook deels verzilveren?
Het is mogelijk om een waardebon gedeeltelijk te verzilveren wanneer je niet het volledige bedrag uitgeeft in de zaak. Het overige bedrag blijft in dat geval gewoon op de waardebon staan voor een volgend bezoek aan de zaak.
Gaat de volledige waarde van de bon naar de zaak?
Zeker en vast! Het doel van dit platform is immers om horecazaken zoveel mogelijk te helpen. Daarom keren we ook het volledige bedrag van de verkochte waardebonnen uit aan de deelnemende horecazaken. De partners nemen de transactie- en administratiekosten voor hun rekening.
Op welke manier kan ik de waardebon betalen?
Een waardebon kan via iDEAL of Bancontact betaald worden. 
Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe kan ik persoonlijk contact opnemen?

Gelieve contact op te nemen met ons via mail@horecacomeback.be

Garantiefonds

Wat als de horecazaak niet meer bestaat?

Het platform is veilig aangezien #Horecacomeback kan terugvallen op een gestructureerd garantiefonds. Stel: je koopt een waardebon van je favoriete restaurant, maar dat restaurant is er binnenkort niet meer, dan zal het garantiefonds tussenkomen zodat je alsnog in een ander deelnemend restaurant terecht kan.

Er gelden andere voorwaarden voor bedrijven die gepersonaliseerde waardebonnen wensen te kopen en dit voor een groot bedrag. Voor meer info: garantie@horecacomeback.be

powered by